360 graden feedback eindmeting
360 graden feedback – eindmeting
Talentontwikkeling
Inleiding
Gedurende dit schooljaar heb jij middels de 360 graden feedback metingen in kaart gebracht hoe jij er op dat moment voor stond wat betreft jouw ontwikkeling op de 4 houdingen. Om de cirkel rond te maken, is deze 360 graden feedback – eindmeting.
Opdracht
Beoordeel jezelf op alle stellingen met een cijfer tussen de 1 en 10. Het is absoluut niet slecht wanneer je op een aantal stellingen een onvoldoende scoort, dat geeft alleen maar meer ruimte om er mee aan de slag te gaan! Geef bij de toelichting per stelling met voorbeelden aan waarom je jezelf dat cijfer geeft.
Naast jouw eigen beoordeling ga je op zoek naar (minimaal) 3 personen in jouw omgeving. Denk aan je ouders, andere familieleden, collega's, leidinggevenden, teamgenoten of je trainer. Het liefst zo gevarieerd mogelijk. Laat hen jou ook beoordelen op de stellingen en vraag vooral naar hun toelichting.
Let op! 1 van deze 3 personen is iemand van jouw stage (bijvoorbeeld een directe collega)
Tips & trics
- Stel degenen die jou gaan beoordelen de stellingen als vragen: "In hoeverre maak ik in gezelschap vaak een positieve indruk?"
- Vul dit document digitaal in, anders moet je het daarna nog overtypen.
Deadline
Een analyse/samenvatting van jouw 360 graden feedback – eindmeting is onderdeel van jouw online portfolio.
Deze 360 graden feedback eindmeting is voor:
Naam: Jesper van Klooster
Studentnummer: 1101786
Klas: 1C
Zelfbeoordeling
Professionele houding
Stelling 1: Ik maak in een gezelschap vaak een positieve indruk.
Stelling 2: Ik kom mijn afspraken altijd na.
Stelling 3: Ik sta kritisch ten opzichte van mijn eigen handelen.
Stelling 4: Ik steek veel energie in het opbouwen en onderhouden van relaties.
Maak gebruik van onderstaande hulpvragen om de stellingen toe te lichten:
In hoeverre herken ik mijzelf in de betreffende eigenschap?
In welke situaties heb ik moeite op dit aspect van een professionele houding te tonen?
In welk opzicht kan ik mijzelf verbeteren?
Stelling 1: Ja, ik maak een positieve indruk bij gezelschappen (8)
Stelling 2:Ja, het is zeldzaam als ik mijn afspraken niet na kom(9,5)
Stelling 3: Ik ben niet altijd even kritisch op mijn eigen handelen, ik sta wel open voor kritiek.(6)
Stelling 4: Ik steek redelijk veel energie in het onderhouden van relaties(7)
Toelichting:
Nieuwsgierige houding
Stelling 1: Ik ben is in staat om buiten de bestaande kaders te treden en ontwikkel graag nieuwe en originele oplossingen.
Stellng 2: Ik leer graag door te experimenteren met mijn eigen gedrag.
Stelling 3: Ik stel gerichte vragen om iemand zijn verhaal te laten vertellen en luistert daarbij actief.
Maak gebruik van onderstaande hulpvragen om de stellingen toe te lichten:
In hoeverre herken ik mijzelf in de betreffende eigenschap?
In welke situaties heb ik moeite op dit aspect van een professionele houding te tonen?
In welk opzicht kan ik mijzelf verbeteren?
Stelling 1: Dit is niet mijn sterke kant (5)
Stelling 2: Dit is ook niet op mij van toepassing(4,5)
Stelling 3: Ik luister zeker als iemand mij iets vertelt(8)
Toelichting:
Ondernemende houding
Stelling 1: De student wil telkens beter presteren.
Stelling 2: De student toont initiatief.
Stelling 3: De student zal ondanks tegenslagen en kritiek afmaken waar hij aan begonnen is.
Stelling 4: De student heeft zelfdiscipline.
Maak gebruik van onderstaande hulpvragen om de stellingen toe te lichten:
In hoeverre herken ik mijzelf in de betreffende eigenschap?
In welke situaties heb ik moeite op dit aspect van een professionele houding te tonen?
In welk opzicht kan ik mijzelf verbeteren?
Stelling 1: Ik presteer graag goed (7)
Stelling 2: Ik ben vaak wat passief echter ben ik dit jaar wel verbeterd met initiatief komen (7)
Stelling 3: Meestal wel (6)
Stelling 4: Ja (7)
Toelichting:
Overtuigende houding
Stelling 1: De student is in staat anderen mee te krijgen met een bepaald standpunt, voorstel of idee.
Stelling 2: De student is in staat om in heldere taal met anderen informatie uit te wisselen en te communiceren.
Stelling 3: De student stemt zijn taalgebruik en inhoud af op zijn publiek.
Maak gebruik van onderstaande hulpvragen om de stellingen toe te lichten:
In hoeverre herken ik mijzelf in de betreffende eigenschap?
In welke situaties heb ik moeite op dit aspect van een professionele houding te tonen?
In welk opzicht kan ik mijzelf verbeteren?
Stelling 1: Ik opper niet vaak ideeen dus als ik dat wel doe is het vaak een goed idee en weet ik mensen mee te krijgen (8)
Stelling 2: Ik kan duidelijk communiceren (7)
Stelling 3: Dit weet ik altijd goed af te stemmen (9)
Toelichting:
Persoon 1
Deze 360 graden feedback is ingevuld door:
Naam: Kim
Relatie: Moeder
Professionele houding
Stelling 1: De student maakt in een gezelschap vaak een positieve indruk.
Stelling 2: De student komt afspraken altijd na.
Stelling 3: De student staat kritisch ten opzichte van zijn eigen handelen.
Stelling 4: De student steekt veel energie in het opbouwen en onderhouden van relaties.
Geef feedback op basis van de onderstaande hulpvragen:
In hoeverre herkent u de betreffende eigenschap bij de student?
In welke situaties heeft hij of zij moeite dit aspect van een professionele houding te tonen?
In welk opzicht kan hij of zij zich verbeteren?
Stelling 1:9
Stelling 2:10
Stelling 3:7
Stelling 4:8
Toelichting:
Nieuwsgierige houding
Stelling 1: De student is in staat om buiten de bestaande kaders te treden en ontwikkelt graag nieuwe en originele oplossingen.
Stellng 2: De student leert graag door te experimenteren met zijn eigen gedrag.
Stelling 3: De student stelt gerichte vragen om iemand zijn verhaal te laten vertellen en luistert daarbij actief.
Geef feedback op basis van de onderstaande hulpvragen:
Hulpvragen:
In hoeverre herkent u de betreffende eigenschap bij de student?
In welke situaties heeft hij of zij moeite dit aspect van een nieuwsgierige houding te tonen?
In welk opzicht kan hij of zij zich verbeteren?
Stelling 1:5
Stelling 2:5
Stelling 3:8
Toelichting:
Ondernemende houding
Stelling 1: De student wil telkens beter presteren.
Stelling 2: De student toont initiatief.
Stelling 3: De student zal ondanks tegenslagen en kritiek afmaken waar hij aan begonnen is.
Stelling 4: De student heeft zelfdiscipline.
Geef feedback aan de student per stelling.
Hulpvragen:
In hoeverre herkent u de betreffende eigenschap bij de student?
In welke situaties heeft hij of zij moeite dit aspect van een ondernemende houding te tonen?
In welk opzicht kan hij of zij zich verbeteren?
Stelling 1:7
Stelling 2:8
Stelling 3:8
Stelling 4:8
Toelichting:
Overtuigende houding
Stelling 1: De student is in staat anderen mee te krijgen met een bepaald standpunt, voorstel of idee.
Stelling 2: De student is in staat om in heldere taal met anderen informatie uit te wisselen en te communiceren.
Stelling 3: De student stemt zijn taalgebruik en inhoud af op zijn publiek.
Geef feedback aan de student per stelling.
Hulpvragen:
In hoeverre herkent u de betreffende eigenschap bij de student?
In welke situaties heeft hij of zij moeite dit aspect van een overtuigende houding te tonen?
In welk opzicht kan hij of zij zich verbeteren?
Stelling 1:7,5
Stelling 2:8
Stelling 3:9
Toelichting:
Persoon 2
Deze 360 graden feedback is ingevuld door:
Naam:Daan
Relatie:Vader
Professionele houding
Stelling 1: De student maakt in een gezelschap vaak een positieve indruk.
Stelling 2: De student komt afspraken altijd na.
Stelling 3: De student staat kritisch ten opzichte van zijn eigen handelen.
Stelling 4: De student steekt veel energie in het opbouwen en onderhouden van relaties.
Geef feedback op basis van de onderstaande hulpvragen:
In hoeverre herkent u de betreffende eigenschap bij de student?
In welke situaties heeft hij of zij moeite dit aspect van een professionele houding te tonen?
In welk opzicht kan hij of zij zich verbeteren?
Stelling 1:9
Stelling 2:10
Stelling 3:7
Stelling 4:7
Toelichting:
Nieuwsgierige houding
Stelling 1: De student is in staat om buiten de bestaande kaders te treden en ontwikkelt graag nieuwe en originele oplossingen.
Stellng 2: De student leert graag door te experimenteren met zijn eigen gedrag.
Stelling 3: De student stelt gerichte vragen om iemand zijn verhaal te laten vertellen en luistert daarbij actief.
Geef feedback op basis van de onderstaande hulpvragen:
Hulpvragen:
In hoeverre herkent u de betreffende eigenschap bij de student?
In welke situaties heeft hij of zij moeite dit aspect van een nieuwsgierige houding te tonen?
In welk opzicht kan hij of zij zich verbeteren?
Stelling 1:6
Stelling 2:6
Stelling 3:7
Toelichting:
Ondernemende houding
Stelling 1: De student wil telkens beter presteren.
Stelling 2: De student toont initiatief.
Stelling 3: De student zal ondanks tegenslagen en kritiek afmaken waar hij aan begonnen is.
Stelling 4: De student heeft zelfdiscipline.
Geef feedback aan de student per stelling.
Hulpvragen:
In hoeverre herkent u de betreffende eigenschap bij de student?
In welke situaties heeft hij of zij moeite dit aspect van een ondernemende houding te tonen?
In welk opzicht kan hij of zij zich verbeteren?
Stelling 1:8
Stelling 2:6
Stelling 3:5
Stelling 4:7
Toelichting:
Overtuigende houding
Stelling 1: De student is in staat anderen mee te krijgen met een bepaald standpunt, voorstel of idee.
Stelling 2: De student is in staat om in heldere taal met anderen informatie uit te wisselen en te communiceren.
Stelling 3: De student stemt zijn taalgebruik en inhoud af op zijn publiek.
Geef feedback aan de student per stelling.
Hulpvragen:
In hoeverre herkent u de betreffende eigenschap bij de student?
In welke situaties heeft hij of zij moeite dit aspect van een overtuigende houding te tonen?
In welk opzicht kan hij of zij zich verbeteren?
Stelling 1:8
Stelling 2:9
Stelling 3:10
Toelichting:
Persoon 3
Deze 360 graden feedback is ingevuld door:
Naam: Jeroen
Relatie: Stagebegeleider
Professionele houding
Stelling 1: De student maakt in een gezelschap vaak een positieve indruk.
Stelling 2: De student komt afspraken altijd na.
Stelling 3: De student staat kritisch ten opzichte van zijn eigen handelen.
Stelling 4: De student steekt veel energie in het opbouwen en onderhouden van relaties.
Geef feedback op basis van de onderstaande hulpvragen:
In hoeverre herkent u de betreffende eigenschap bij de student?
In welke situaties heeft hij of zij moeite dit aspect van een professionele houding te tonen?
In welk opzicht kan hij of zij zich verbeteren?
Stelling 1:10
Stelling 2:9
Stelling 3:8
Stelling 4:7
Toelichting:
Nieuwsgierige houding
Stelling 1: De student is in staat om buiten de bestaande kaders te treden en ontwikkelt graag nieuwe en originele oplossingen.
Stellng 2: De student leert graag door te experimenteren met zijn eigen gedrag.
Stelling 3: De student stelt gerichte vragen om iemand zijn verhaal te laten vertellen en luistert daarbij actief.
Geef feedback op basis van de onderstaande hulpvragen:
Hulpvragen:
In hoeverre herkent u de betreffende eigenschap bij de student?
In welke situaties heeft hij of zij moeite dit aspect van een nieuwsgierige houding te tonen?
In welk opzicht kan hij of zij zich verbeteren?
Stelling 1:7
Stelling 2:4
Stelling 3:6
Toelichting:
Ondernemende houding
Stelling 1: De student wil telkens beter presteren.
Stelling 2: De student toont initiatief.
Stelling 3: De student zal ondanks tegenslagen en kritiek afmaken waar hij aan begonnen is.
Stelling 4: De student heeft zelfdiscipline.
Geef feedback aan de student per stelling.
Hulpvragen:
In hoeverre herkent u de betreffende eigenschap bij de student?
In welke situaties heeft hij of zij moeite dit aspect van een ondernemende houding te tonen?
In welk opzicht kan hij of zij zich verbeteren?
Stelling 1:5
Stelling 2:6
Stelling 3:6
Stelling 4:8
Toelichting:
Overtuigende houding
Stelling 1: De student is in staat anderen mee te krijgen met een bepaald standpunt, voorstel of idee.
Stelling 2: De student is in staat om in heldere taal met anderen informatie uit te wisselen en te communiceren.
Stelling 3: De student stemt zijn taalgebruik en inhoud af op zijn publiek.
Geef feedback aan de student per stelling.
Hulpvragen:
In hoeverre herkent u de betreffende eigenschap bij de student?
In welke situaties heeft hij of zij moeite dit aspect van een overtuigende houding te tonen?
In welk opzicht kan hij of zij zich verbeteren?
Stelling 1:6
Stelling 2:7
Stelling 3:9
Toelichting:
