360 graden feedback 0-meting
Zelfbeoordeling
Naam: Jesper van Klooster
Studentnummer: 1101786
Klas: 1C
Professionele houding
Stelling 1: Ik maak in een gezelschap vaak een positieve indruk.
Stelling 2: Ik kom afspraken altijd na.
Stelling 3: Ik ben kritisch ten opzichte van mijn eigen handelen.
Stelling 4: Ik steek veel energie in het opbouwen en onderhouden van relaties.
Hulpvragen:
In hoeverre herken ik mezelf in de betreffende eigenschap?
In welke situaties heb ik moeite om dit aspect van een professionele houding te tonen?
In welke opzicht kan ik mezelf verbeteren?
Stelling 1:
8. Ik ben het redelijk goed eens met de eerste stelling. Ik hoef niet per se het meest aan het woord te zijn of het energiekst overkomen, maar kan goed met mensen lachen, praten en het gezellig hebben. Ik raak ook niet snel boos of geirriteerd dus pas ik prima in het gezelschap en denk ik dat andere mensen over het algemeen mij een positieve indruk vinden maken.
Stelling 2:
9,5. 100%. Als ik een afspraak met iemand maak kom ik deze na. Er zijn natuurlijk heel soms uitzonderingen, maar dat komt zelden tot nooit voor. Zoals mij altijd is geleerd, afspraak = afspraak.
Stelling 3:
7. Ik zou niet zozeer zeggen dat ik kritisch ben ten opzichte van mijn eigen handelen. Ik doe vaak waar ik me goed bij voel en zin in heb, maar kan enige kritieken van de mensen om mij heen zeker waarderen en met terechte kritiek kan ik mezelf verbeteren.
Stelling 4:
7. Ik zou persoonlijk zeggen dat ik zeker energie steek in het onderhouden van relaties. Ik zoek toch met regelmaat mijn vrienden op, en ook met familie probeer ik goed contact te houden, al is dat in mindere mate.
Nieuwsgierige houding
Stelling 1:
Ik ben in staat om buiten de bestaande kaders te treden en ontwikkel graag nieuwe en originele oplossingen.
Stelling 2:
Ik leer graag door te experimenteren met mijn gedrag.
Stelling 3:
Ik stel gerichte vragen om iemand zijn verhaal te laten vertellen en luister daarbij actief.
Hulpvragen:
In hoeverre herken ik mezelf in de betreffende eigenschap?
In welke situaties heb ik moeite om dit aspect van een nieuwsgierige houding te tonen?
In welke opzicht kan ik mezelf verbeteren?
Stelling 1:
4. Hier ben ik niet echt uitzonderlijk goed in. Ik doe graag praktische, bestaande dingen zonder daar iets nieuws of origineels voor hoeven te bedenken.
Stelling 2:
3. Ik zou niet precies weten hoe ik deze vraag moet beantwoorden. Experimenteren met mijn gedrag is niet iets wat ik mezelf bewust zie doen.
Stelling 3:
7. Ik kan zeer goed iemands verhaal aanhoren zonder daarbij interesse te verliezen. Als ik om de persoon geef of het verhaal interessant vindt kan ik vaak het gesprek ook goed voor de geest halen. In sommige gevallen ook wat minder. Maar over het algemeen luister ik actief mee en laat ik het verhaal verteld worden.
Ondernemende houding
Stelling 1:
Ik wil telkens beter presteren.
Stelling 2:
Ik toon initiatief.
Stelling 3:
Ik zal ondanks tegenslagen en kritiek afmaken waar ik aan begonnen ben.
Stelling 4:
Ik beschik over zelfdiscipline.
Hulpvragen:
In hoeverre herken ik mezelf in de betreffende eigenschap?
In welke situaties heb ik moeite om dit aspect van een ondernemende houding te tonen?
In welk opzicht kan ik mezelf verbeteren?
Stelling 1:
7. Natuurlijk, ik wil elke dag beter worden.
Stelling 2:
6. Dit ligt heel erg aan waar het om gaat. Als ik ergens gemotiveerd voor ben neem ik vol het initiatief. Als iets buiten mijn comfort zone ligt of niet helemaal mijn ding is, laat ik liever anderen het initiatief nemen.
Stelling 3:
6. Als ik ergens vol voor ga zal ik het vaker dan niet afmaken. Maar ik heb ook soms dat ik iets niet afmaak als het even tegen zit of er negatief kritiek op geleverd word.
Stelling 4:
6. Tot zekere mate wel. Al zit er vaak iets bij zoals deze opdracht die ik uitstel tot het uiterste. Ook omdat ik dit niet interessant vind en geen prioriteit aan wil geven boven een boel andere dingen.
Overtuigende houding
Stelling 1:
Ik ben in staat anderen mee te krijgen met een bepaald standpunt, voorstel of idee.
Stelling 2:
Ik ben in staat om in heldere taal met anderen informatie uit te wisselen en te communiceren.
Stelling 3:
Ik stem mijn taalgebruik en inhoud af op mijn publiek.
Hulpvragen:
In hoeverre herken ik mezelf in de betreffende eigenschap?
In welke situaties heb ik moeite dit aspect van een overtuigende houding te tonen?
In welk opzicht kan ik mezelf verbeteren?
Stelling 1:
6,5. Ik kan in enige zin zeer overtuigend zijn. Als ik ergens voor sta of in geloof word het lastig om mij van gedachten te veranderen en kan ik in zekere zin dit ook overbrengen op anderen. Echter als ik een standpunt moet verdedigen waar ik weinig van weet of niet echt voor sta, kan ik de nodige moeite hebben met het overtuigen van een standpunt.
Stelling 2:
9. Ik vind zelf dat ik goed in staat ben om met anderen te communiceren. Ik kan prima aangeven of ik iets nodig heb, of er iets gedaan moet worden, of wat dan ook. Ik houd er niet van als dingen onduidelijk zijn of niet begrepen worden. Liever klare taal dan onduidelijkheid.
Stelling 3:
9. Absoluut. Ik gebruik bijvoorbeeld ander taalgebruik met familie dan dat ik zou doen binnen het eigen gezin. Of ten opzichte van vrienden. Niet iedereen waardeert een bepaald taalgebruik en ik denk dat het belangrijk is om het juiste taalgebruik te gebruiken bij verschillende personen.
Persoon 1
Deze 360 graden feedback is ingevuld door:
Naam: Kim
Relatie met de student: Moeder
Professionele houding
Stelling 1:
De student maakt in een gezelschap vaak een positieve indruk.
Stelling 2:
De student komt afspraken altijd na.
Stelling 3:
De student staat kritisch ten opzichte van zijn eigen handelen.
Stelling 4:
De student steekt veel energie in het opbouwen en onderhouden van relaties.
Geef feedback aan de student per stelling.
Hulpvragen:
In hoeverre herkent u de betreffende eigenschap bij de student?
In welke situaties heeft hij of zij moeite dit aspect van een professionele houding te tonen?
In welk opzicht kan hij of zij zich verbeteren?
Stelling 1:
9
Stelling 2:
10
Stelling 3:
6
Stelling 4:
7
Nieuwsgierige houding
Stelling 1:
De student is in staat om buiten de bestaande kaders te treden en ontwikkelt graag nieuwe en originele oplossingen.
Stellng 2:
De student leert graag door te experimenteren met zijn eigen gedrag.
Stelling 3:
De student stelt gerichte vragen om iemand zijn verhaal te laten vertellen en luistert daarbij actief.
Geef feedback aan de student per stelling.
Hulpvragen:
In hoeverre herkent u de betreffende eigenschap bij de student?
In welke situaties heeft hij of zij moeite dit aspect van een nieuwsgierige houding te tonen?
In welk opzicht kan hij of zij zich verbeteren?
Stelling 1:
5
Stelling 2:
4
Stelling 3:
6
Ondernemende houding
Stelling 1:
De student wil telkens beter presteren.
Stelling 2:
De student toont initiatief.
Stelling 3:
De student zal ondanks tegenslagen en kritiek afmaken waar hij aan begonnen is.
Stelling 4:
De student heeft zelfdiscipline.
Geef feedback aan de student per stelling.
Hulpvragen:
In hoeverre herkent u de betreffende eigenschap bij de student?
In welke situaties heeft hij of zij moeite dit aspect van een ondernemende houding te tonen?
In welk opzicht kan hij of zij zich verbeteren?
Stelling 1:
6
Stelling 2:
7
Stelling 3:
5
Stelling 4:
7
Overtuigende houding
Stelling 1:
De student is in staat anderen mee te krijgen met een bepaald standpunt, voorstel of idee.
Stelling 2:
De student is in staat om in heldere taal met anderen informatie uit te wisselen en te communiceren.
Stelling 3:
De student stemt zijn taalgebruik en inhoud af op zijn publiek.
Geef feedback aan de student per stelling.
Hulpvragen:
In hoeverre herkent u de betreffende eigenschap bij de student?
In welke situaties heeft hij of zij moeite dit aspect van een overtuigende houding te tonen?
In welk opzicht kan hij of zij zich verbeteren?
Stelling 1:
7
Stelling 2:
9
Stelling 3:
9
Persoon 2
Deze 360 graden feedback is ingevuld door:
Naam: Daan
Relatie met de student: Vader
Professionele houding
Stelling 1:
De student maakt in een gezelschap vaak een positieve indruk.
Stelling 2:
De student komt afspraken altijd na.
Stelling 3:
De student staat kritisch ten opzichte van zijn eigen handelen.
Stelling 4:
De student steekt veel energie in het opbouwen en onderhouden van relaties.
Geef feedback aan de student per stelling.
Hulpvragen:
In hoeverre herkent u de betreffende eigenschap bij de student?
In welke situaties heeft hij of zij moeite dit aspect van een professionele houding te tonen?
In welk opzicht kan hij of zij zich verbeteren?
Stelling 1:
10
Stelling 2:
10
Stelling 3:
7
Stelling 4:
8
Nieuwsgierige houding
Stelling 1:
De student is in staat om buiten de bestaande kaders te treden en ontwikkelt graag nieuwe en originele oplossingen.
Stellng 2:
De student leert graag door te experimenteren met zijn eigen gedrag.
Stelling 3:
De student stelt gerichte vragen om iemand zijn verhaal te laten vertellen en luistert daarbij actief.
Geef feedback aan de student per stelling.
Hulpvragen:
In hoeverre herkent u de betreffende eigenschap bij de student?
In welke situaties heeft hij of zij moeite dit aspect van een nieuwsgierige houding te tonen?
In welk opzicht kan hij of zij zich verbeteren?
Stelling 1:
5
Stelling 2:
3
Stelling 3:
8
Ondernemende houding
Stelling 1:
De student wil telkens beter presteren.
Stelling 2:
De student toont initiatief.
Stelling 3:
De student zal ondanks tegenslagen en kritiek afmaken waar hij aan begonnen is.
Stelling 4:
De student heeft zelfdiscipline.
Geef feedback aan de student per stelling.
Hulpvragen:
In hoeverre herkent u de betreffende eigenschap bij de student?
In welke situaties heeft hij of zij moeite dit aspect van een ondernemende houding te tonen?
In welk opzicht kan hij of zij zich verbeteren?
Stelling 1:
7
Stelling 2:
7
Stelling 3:
6
Stelling 4:
8
Overtuigende houding
Stelling 1:
De student is in staat anderen mee te krijgen met een bepaald standpunt, voorstel of idee.
Stelling 2:
De student is in staat om in heldere taal met anderen informatie uit te wisselen en te communiceren.
Stelling 3:
De student stemt zijn taalgebruik en inhoud af op zijn publiek.
Geef feedback aan de student per stelling.
Hulpvragen:
In hoeverre herkent u de betreffende eigenschap bij de student?
In welke situaties heeft hij of zij moeite dit aspect van een overtuigende houding te tonen?
In welk opzicht kan hij of zij zich verbeteren?
Stelling 1:
8
Stelling 2:
9
Stelling 3:
10